diumenge, 13 de desembre del 2009

TANCAMENT DE L'ASSIGNATURA I AVALUACIÓ



Realment quan em van proposar crear un bloc a la assignatura de Interculturalitat i Educació em va fer una mica de respecte, havia sentit parlar dels blocs però mai havia pensat que jo participaria en un blog i molt menys que el crearia. També va ser tot un descobriment l’assignatura, el nom donava pistes de què anava però la realitat era molt diferent,un món intercultural i no multicultural s’obria davant meu.
Utilitzar les noves tecnologies donem una vessant nova a les assignatura i escriure un bloc que tothom el pot llegir et fa tenir una visió diferent i més responsable del treball realitzat. El bloc t’obliga a estar al dia,a cercar a Internet fons diverses, a investigar altres blocs i WQ. L’assignatura no seria el mateix sense aquesta metodologia,per mi innovadora i motivadora.

  • La primera PAC, va ser com tirar-se a la piscina, primer començant per un debat de les conductes ben diferents de dos mestres i valorant cada un d’ells per acaba fent un informe final. Aquesta PAC em apropar a una visió de la interculturalitat desconeguda i em va fer implicar-me i documentar-me per poder saber més del tema i poder entendre les diferents postures.
  • A la segona PAC,el fet de treballar en grup també ha estat força profitós, ja que les tres integrants del grup ens van posar d’ acord aviat i ens ho van passar bé treballant juntes, alhora que apreníem un nou recurs La Webquest. Aquesta PAC va ser una de les més profitoses i una de les que em va fer treballar més profundament els continguts de l’assignatura,ja que a part de la part tecnològica havíem d’entendre i saber del tema per poder elaborar la nostra WQ tenint com a fil conductor la interculturalitat.
  • Encara que durant la segona PAC ens van il·lustrar dels recursos de la xarxa va ser en la tercera PAC- anàlisis de materials on vaig cercar i trobar a la xarxa un munt de materials i recursos que estan però que moltes vegades per falta de temps no sabem que tenim al nostre abast. Llavors em vaig donar compte de com era realment la WQ que vam crear a la PAC 2 i potser la nostra podria millorar.
  • I la quarta PAC, que és en la que estic treballant ara ha estat el tancament del cercle. Ha estat fer una parada i reflexionar què he après ?, què puc canviar?....

Per mi la manera de treballar aquesta assignatura ha estat tot un repte, jo com a alumne era responsable del meu propi aprenentatge i mitjançant la guia de les diferents activitats he anat construint el meu propi coneixement però domant-me que estic al principi i que em falta molt per aprendre.
Per això no voldria deixar d’escriure el meu bloc, crec que val la pena és una veu més entorn a la diversitat cultural que ens afecta a tots i totes.Com a mestre m’ajuda’t a entendre una mica més la problemàtica dels nouvinguts,la quantitat de perjudicis que hi ha, les expectatives creades en funció de l’origen o característiques externes de les persones,a detectar certes actituds xenòfogues, combatre comportaments racistes i visions etnocèntriques.





























1 comentari:

  1. Bon dia Eva, Soc coordinadora de continguts d´una revista intercultural, m´agradaria poder contactar amb vosté si es possible. Gràcies.
    maryam.el.khayat@hotmail.com

    ResponElimina