diumenge, 22 de novembre del 2009

SEGUIMENT I EVOLUCIÓ DE LA WEBQUEST


Per tots aquells que llegeixin el meu blog, he de dir que voldria que anés més enllà de l’assignatura en sí, voldria treure-li més suc. Per això encara que tenim unes instruccions per elaborà aquesta entrada intentaré que sigui el més entenedora possible
Per introduir-vos en el tema, en aquesta PAC ( Activitat d’avaluació continuada de la Universitat Oberta de Catalunya ) havíem d’elaborar en grups de 2 o 3 persones, en el nostre cas som 3, una webquest WQ, que és un recurs força interessant per engrescar als alumnes ha aconseguir que aprofitin i creixin davant del repte que se li planteja. En el nostre cas s’havien de convertit en reporters, documentalistes i reporters i cercar, elaborar, processar, analitzar l’ informació i exposar-la a la resta de l’aula. Tot això per tal d’aconseguir trencar estereotips, ser més tolerants, conèixer a l’altre entre molts més objectius.

Les webquest són una estratègia docent i d’aprenentatge; els alumnes tenen avui en dia com mai, la possibilitat de consultar fonts primàries d’informació i conèixer diferents punts de vista sobre un mateix fet. Els mestres ens convertim en una font més d’informació a la que tenen accés en el procés de formació. Mitjançant aquest recurs es interessant treballar la interculturalitat com a eix transversal del currículum.
Els alumnes se’ls hi presenta el repte ( March 1998 ) d’un treball autèntic lluny de la típica feina escolar,tenen una actitud activa, la webquest els apropa a l’aprenentatge constructivista, proporciona a l’estudiant una tasca que li permet utilitzar la imaginació per entendre a l’altre, per construir i completar de manera significativa els seus propis esquemes per tal d’aconseguir un tarannà més obert i tolerant.

Referent al nivell d’interculturalitat al qual respon la nostra webquest “MONS PER COMPARTIT", en un primer moment sembla que la nostra proposta sigui de Nivell bàsic o d’intercanvi de coneixements, ja que es pretén que els alumnes a partir de les seves pròpies vivències ,a partir dels seus coneixements previs i els que adquireixin a través d’Internet i d’altres recursos que ells mateixos puguin cercar,coneixien altres cultures. Però fent un anàlisi més profund del recurs es veu com és molt probable que en el desenvolupament de la proposta sorgeixin conflictes i intercanvis d’idees mitjançant el diàleg que podrien fer que el recurs s’apropés a un nivell mitjà o de resolució de conflictes, superant possibles visions etnocèntriques que probablement apareixerien. Aquesta resolució de conflictes a petita escala, primer entre el petit grup,i en l’exposició final també a nivell d’aula.

Els treball no ha estat difícil cada una de les integrants del grup va assumir un paper diferent i sense cap tipus de conflicte cada una de nosaltres va fer allò que més li agradava. Una va es va dedicar a la part tècnica, l’altra a la part de elaboració i redacció i una altra a feina de cercar fonts, documents i enllaços per la xarxa. Realment ha estat un treball molt enriquidor.

QUÈ US SEMBLA????

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada